Thursday, October 29, 2009

Teman Baru

"ehh kau bela cencurut ye?"
"Cencurut? ini hamster laa -.-"


Baru nak masuk 2 minggu aku bela binatang ni, ramai kawan-kawan aku terkejut dengar aku bela(bela hamster pun korang nak terkejut mcm la aku bela ular HAHA!), aku bela dengan sendirinye, makan, minum & cuci sangkar semua aku yang buat(bagusnye meol nie, HAHA!) mula-mula ingat taknak kasi tahu parents aku pasal bela hamster ni takut diorang marah, baru je 2 hari aku bela dah terkantoi, mana taknye, aku letak je hamster ni dalam bilik aku, bapak aku pulak selalu masuk bilik aku sebab nak cas handphone dia, jadi terkantoi jugak, ingatkan kena marah lepas dah terkantoi tuu, tengok-tengok bapak aku pulak yang excited tengok aku bela ni, cuma bapak aku pelik la kenapa tiba-tiba aku nak bela binatang ni padahal kat rumah ni dah ada lebih 10 ekor kucing dah. Family aku semua terima dengan positif, maybe sebab hamster ni comel kot? cuba aku bela tikus mondok, confirm diorang suruh buang punya, tapi bodoh ke apa nak bela tikus mondok? HAHA!

Sebenarnya aku bela ni pun sebab bosan duduk kat rumah ni, rasa sunyi je, hari-hari mengadap laptop je, lama-lama rosak jugak laptop ni, macam-macam perubahan yang melanda dalam hidup menyebabkan aku inginkan sedikit perubahan untuk mengubah mood aku ni, macamlah hamster nie boleh bercakap & faham masalah aku. Tapi bila difikirkan balik dengan adanya hamster ni aku akan jadi lebih bertanggungjawab. Yelah kena sentiasa make sure makan minum dia cukup, tempat tinggal dia bersih.

Selain itu, (gune penanda wacana bhai! HAHA!) dapat jugak la aku hilangkan rasa bosan, sunyi, tension, geram, marah dan macam-macam lagi la bila tengok hamster ini bermain, memang aktif gila, lari sana sini, tapi lemah satu je, dia aktif waktu malam je, pagi dengan petang tidur buat air liur basi -.-"(ade ke air liur basi? :p). By the way, hamster aku ni sekor jantan & sekor lagi betina, baikkan aku bagi pasangan kat dorang ni? tak macam tuan dia, sorang je HAHA!(okay fine! aku tahu tak lawak -.-")

Dari aku beli sampai sekarang aku taktahu nak kasi nama apa kat dorang ni, aku fikir-fikir balik, kalau aku kasi nama pun, macam la dia faham, betul tak? HAHA, aku tak sabar nak tengok hamster aku ni ada anak, hamster jantan aku ni macam tak berapa aktif sangat pun, maybe dia mati pucuk tak? HAHA! pape la, sabar je laa, lama-lama nanti dapat la tuu, sabar tu separuh dari iman!

Okay, sebelum tu terima kasih kepada Zaid sebab banyak kasi support! nanti aku bayar hutang kau okay? kau relax je. Akhir kata, semoga hamster ni bahagia disamping tuan dia yang hodoh ni(haha aku mengaku la)

P.S :"Just treat them as part of your family. Not just give food or something else but they need your love & cares too." ayat ni sungguh membuatkan aku rasa lebih bertanggungjawab, dah macam ada anak dah!

0 Komen:

Post a Comment