Sunday, June 28, 2009

Worst day of my life

24/11/2010 persamaan hari rabu. -Tarikh ini cukup celaka dan malang bagi aku.


i am crying like a foolish.

Cerita ini 100% kisah benar yang berlaku kat aku.

*Jam yang disertakan adalah anggaran

Pukul 8pagi - Aku bangun tidur, mengharapkan hari yang tuah dan mengembirakan aku, aku bersiap ke kolej, aku mandi, pakai kemas-kemas ke kolej.

Pukul 9pagi- Sebenarnya aku tiada kelas hari ini, aku datang nak pergi account department tanya tentang yuran pengajian aku untuk semester ini, selepas aku selesai, aku pulang ke rumah.

Pukul 10pagi- Sampai je dirumah, aku baring sambil tengok tv, aku fikir apa yang aku nak buat ni, aku usha henpon, tengok gambar wallpaper awek aku, aku pun tetiba rindu kat dia, jadi, aku text, agak lambat dia reply tapi takpe, secara jujur niat aku nak ajak dia dating.

Pukul 11pagi- Borak punya borak kat sms ni, dia kata dia nak memasak jap, aku pun okaylah, bagi dia masa. Aku fikir lepas dia memasak ni, aku nak ajak dating, aku tunggu je die text aku balik.

Pukul 12-1tghhari- Lama aku tunggu text dia, so, aku text dia dulu, aku cakap 'lamenye memasak?' dia pun balas, dia cakap 'dah lame dah habis, sekarang tengah lipat baju'. Selang beberapa minit selepas itu, sorang member aku yang baru lepas repeat spm text aku, dia cakap thanks wish dia semalam, pastu aku dengan main-main ajak dia tengok wayang, dia pun semangat sangat, dia terus serius, dalam pada masa yang sama dia text jugak dengan awek aku, dia ajak awek aku tengok wayang bersama, aku tak kisah pada mulanya ingatkan tengok bertiga rupa-rupanya mamat tu ajak lagi 2orang, yang sorang mamat ni stay kat shah alam, memang perit nak ambil dia, aku dalam hati cakap 'watthefaksial'

Pukul 2petang- Awek aku text cakap mamat ni nak ambil aku, dia bawa kereta, yang aku pelik pahal mamat ni asyik contek awek aku je? asal tak text aku je? dengan awek aku boleh plak dia call, aku down kejap, aku pun call mamat tu cakap aku ada hal, padahal takde pun, aku cakap aku gerak sendiri, aku ada kereta, abang aku punya, abang aku pergi kerja naik motor. Aku pun bersiap, pakai hensem2 sebab konon nak jumpa awek kejap lagi. Aku start kereta, aku panaskan enjin kereta, aku gerak, dalam 20minit sampai ke OU.

Pukul 3petang- Aku dah macam orang bodoh kat sana, jalan ke sana ke mari, asyik jalan tempat yang sama berulang kali, aku tension sangat, aku call dorang, tengok-tengok dorang still kat shah alam, aku tak kisah, aku sabar lagi sejam.

Pukul 4petang- Aku call orang lagi sebab dah bengang sangat menunggu, dorang sepatotnya sudah sampai, shah alam waktu macam ni masih okay lagi, damansarapun okay, tapi bila aku call, dorang baru separoh jalan, aku tension sangat waktu ni, aku macam keparat tunggu lama, aku text awek aku, cakap aku nak balik sebab pukul 5 abang nak pakai kereta, padahal takde pun, aku tipu sebab aku bengang sangat. Aku pun drive sorang, nak lepaskan geram, aku pasang cd lagu waliband, aku pasang kuat-kuat, pastu menjerit-jerit macam bodoh.

Pukul 5petang- Aku call sorang kawan aku ni, ajak makan cendol untuk melegakan aku, aku pun cerita kat dia masalah aku ni kat dia.

Pukul 6petang- Main bola kat kastam, serius aku main tak dapat tumpukan perhatian, macam bangang je aku main.

Pukul 7petang- Balik main bola, mandi makan semua.

Pukul 8malam- Aku paksa diri untuk tidur untuk hilangkan rasa bengang.

Aku sebenarnya tak kisah diorang lambat ke apa tapi aku baru tahu antara pukul 3-4petang diorang lambat sebab pergi makan kat seksyen 2, heyy! asal pukimak sangat? aku tunggu kat OU tu la sial! patot la lambat, perkara ni buat aku panas sangat, aku tak percaya member aku boleh buat macam ni, yang aku pelik awek aku join sekali, asal dia tak backup aku? atleast tegorla diorang cakap pi makan kat sana, makan je kat OU, tahula makanan kat sana murah, tapi aku ni sape sial? kawan korangkan? sial suruh aku tunggu lama-lama, aku takboleh terima semua ni!

P/S: Aku serius susah nak maafkan korang, serius.

0 Komen:

Post a Comment